מאת: משה
כ"א טבת  ה'תשע"ה  14:52 

דרכים לאמונה בתורה


איך מגיעים לאמונה וודאית בתורה?
כ"א טבת  ה'תשע"ה  21:28 

בשלב הראשוני...


כדאי לבקר בסמינר הקרוב של ארגון "ערכים". יש מספר סוגים של סמינרים וע"י שיחה קצרה איתנו או עם ערכים יתאימו בעבורך את הסמינר המתאים ביותר.

אחרי הסמינר תוכל להיות בקשר עם מספר אנשים שילוו אותך ואת שאלותיך ובמידה ולא תבוא על סיפוקך נשמח גם אנחנו להיות לך לעזר.

 

טלפון של ארגון ערכים: 03-5793035.

טלפון שלנו: 052-7687487

 

בברכה, יואל.

מאת: בעילום שם
כ"א טבת  ה'תשע"ה  05:20 

בהקשר זה רציתי לשאול...


מהו יחס התורה לתיאוריה שהמדענים מכנים אותה ה"מפץ הגדול" ?

האם יש יסוד למה שהם אומרים/משערים ? 

האם ההשערה שלהם לגבי "התרחבות" היקום מבוססת על מדע או על דיעה פרטית גרידא ?

 

הגיון פשוט מכתיב שעולם עם סדר מופתי ומדויק איננו יכול להיווצר כתוצאה מפיצוץ אקראי (הרי זה כמו לטעון ששעון מסוים נוצר בעקבות פיצוץ), אז איך הם הגיעו למסקנה שלהם...

 

נ.ב. אין לי ספיקות לגבי אמיתות התורה הקדושה אולם רציתי להבין את הנקודה הספציפית הזאת.

כ"ט טבת  ה'תשע"ה  11:08 

לגבי תיאוריות של חכמי הטבע והמפץ הגדול..


אין שום יסוד למה שחכמי הטבע משערים/חושבים/מנחשים לגבי היווצרות העולם ואין ערך לשום השערה שלהם בנושא וזאת מסיבה פשוטה שכל חכמת הטבע מיוסדת על שכל אנושי ושכל אנושי מלבד מה שהוא מוגבל הוא נעדר כל אפשרות לבדוק הן את העבר והן את העתיד וכל כח השגתו הוא בהווה. והנה השכל האנושי הופיע בעולם לראשונה עם בריאת אדם הראשון ביום השישי למעשה בראשית ומשם והלאה תיתכן התיחסות שכלית למציאות וכמו שאומרת התורה כי המרחב המציאותי הניתן לבירור ולחקירה הן מבחינת הזמן והן מבחינת המציאות הוא: "לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹקִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּמַיִם". כך שכל השערה של חכמי הטבע במה שקשור למציאות שקודם בריאת העולם אינה מצריכה התיחסות כלשהי וברור הוא כי רק מי שבורא העולם שיתף אותו בידיעות הנוגעות למציאות זו הוא מאן דאמר בנושא, כך שכל השערות חכמי הטבע בזה אינם כקליפת השום אל מול ה"שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך" של תוה"ק.

 

ואמנם יש כל מיני אנשים מחכמי הטבע שהם גם מאמינים בתוה"ק המנסים להראות קשר בין תיאוריות וגילויים של חכמי הטבע לבין הנאמר בתורה ולפני הרבה שנים ראיתי ספר (כמדומני שנקרא "בראשית ברא" שחיברו מישהו בשם פרופ' אביעזר רביצקי (אם אני זוכר נכון את השם) ושם התייחס גם לנושא של התאמת תיאורית המפץ הגדול לנאמר במעשי בראשית בתוה"ק וכמובן שעל פיצוץ אקראי אין מה לדבר ואין לך סכלות גדולה מזה ואלמלי הטבע היה מיוסד על אקראיות לא היתה חכמת הטבע כלל כי חכמה מיוסדת על סדר והיכן שהכל מקרי אין מקום לחכמה.

בברכה, יואל.

מאת: יוסי
כ"ט טבת  ה'תשע"ה  18:57 

רמב"ן


עיין ברמב"ן בפירושו על הפסוק הראשון בתורה ,